بسم الله الرحمن الرحیم

آشنایی با طرح علوم حوزوی مصباح

طرح آموزش علوم حوزوی مصباح، یک گام به سوی در دسترس قرار دادن علوم حوزوی (ادبیات عرب، فقه و اصول، قرآن و روایت، فلسفه و کلام) برای بخش وسیعی از مخاطبینی است که علاقمند هستند علوم اسلامی را در قالب حوزوی فرا بگیرند.

طرح مصباح متشکل از دو دوره ­ی دو ساله می باشد که هر دوره آن معادل یک پایه تحصیلات رسمی حوزه علمیه مشکوة می باشد و مخاطبان محترم می توانند با توجه به میزان زمانی که دارند نسبت به اخذ و گذراندن دروس اقدام نمایند.

 

مزایای طرح

  1. آشنایی با علوم اسلامی و منابع آن به خصوص قرآن و روایات
  2. استفاده بهینه از زمان برای یادگیری دروس حوزوی در کنار فعالیت های دیگر کاری و علمی

 

توجه

در صورت که تصمیم دارید در آینده به طور رسمی درحوزه علمیه مشکوة علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) مشغول به تحصیل شوید لازم است به سایت مصباح مراجعه نمایید.

امکان تحصیل آزاد در طرح

متقاضیان محترم دوره آزاد از پشتیبانی علمی و استاد راهنما بهره مند نخواهند بود و صرفا می توانند از کلاس های موجود در طرح بهره مند بشوند. دروس گذرانده شده توسط این دسته از افراد ثبت نخواهد شد و پرونده تحصیلی برای آنان تشکیل نمی گردد.

برنامه علمی

برنامه علمی طرح مصباح معادل برنامه علمی پایه اول و دوم طرح مشکات می­باشد. عناوین دروس و  تعداد واحدهای هر نیمسال در جدول انتهای صفحه آمده است.

طول دوره

برنامه علمی طرح مصباح شامل دو دوره دو ساله می باشد که هر دوره آن معادل برنامه یک سال تحصیلی طرح مشکات شامل پنج نیمسال خواهد بود.

نحوه خودآزمایی

1.آزمون ها

پس از پایان هر جلسه آموزشی، یک آزمون مختصر از محتوای آموزشی همان جلسه طراحی شده است تا میزان یادگیری شما از آن جلسه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

2.تمارین و آزمون های هفتگی

برای بعضی از دروس در پایان هر هفته تمارین و آزمون هایی طراحی شده است که می توانید از آن ها برای یادگیری بهتر استفاده نمایید

 هزینه تحصیل

هزینه هر درس با توجه به ساعات درسی و کیفیت درس به لحاظ صوتی یا تصویری بودن تعیین شده است و پیش از ثبت نام در درس باید پرداخت شود.

انصراف از طرح

پس از ثبت نام قطعی در هر درس مصباح امکان عودت وجوه پرداختی برای واحدهای اخذ شده مقدور نخواهد بود.


آخرین تغییر: چهارشنبه، 17 آذر 1400، 11:12 صبح